علم رباتیک در جهان امروزه

علم رباتیک امروزه به یکی از تاثیرگذارترین علوم در جهان تبدیل شده است.

بیست سال پیش مردم تصور نمیکردند گوشی های موبایل آنقدر پیشرفت کنند که به راحتی و در صدم ثانیه حجم بسیار بالایی از اطلاعات را بین افراد در سراسر جهان رد و بدل کنند. هیچ کس فکرش را هم نمی کرد که گوشی هایمان را همانند عضوی از بدن همه جا با خود حمل کنیم.

پیش بینی میشود در آینده ای بسیار نزدیک ربات ها نیز بخش مهمی از زندگی انسان را در بر میگیرند. از این رو آشنا کردن کودکان با دنیای ربات ها و علم رباتیک بسیار حائز اهمیت است.

متاسفانه برخی از خانواده ها بدون هیچ پیش زمینه ای کودک خود را در کلاس های رباتیک ثبت نام میکنند. این کار اگر فرزندتان استعداد، توانایی، شناخت و علاقه به ربات ها را نداشته باشد فشار زیادی به او وارد میکند.

پس پیش از ورود کودک به این کلاس ها باید به یک ارزیابی و شناخت از میزان علاقه و استعداد او به علم رباتیک دست پیدا کنید.

علم رباتیک
ربات های اسباب بازی

از کجا بفهمیم کودکمان با ربات ها ارتباط برقرار می کند؟

بهترین راه برای این که بفهمید رابطه کودتان با ربات ها چگونه است تهیه ربات های اسباب بازی است برای او است.

برای شروع از ربات های ارزان شروع کنید که پیچیدگی کمتری دارند و بازی کودک با آن را زیر نظر بگیرید و در ذهن خود به این سوالات پاسخ دقیق بدهید.

آیا از بازی با این ربات لذت میبرد؟ از چگونگی کار کردن رباتش سوال میپرسد؟ وقت زیادی برای بازی با آن صرف میکند یا خیلی زود از آن خسته میشود؟ آیا تمایل دارد اجزاء آن را از هم باز کند و دوباره ببندد؟

پاسخ دقیق و صادقانه به این سوالات یعنی کودک شما مستعد ورود به دنیای ربات ها و فراگیری علم رباتیک است.

در مرحله بعد باید سراغ یک ربات اسباب بازی پیچیده تر بروید. قصه ربات ها را برای او بگویید. برایش روشن کنید که اگر ربات ها نبودند بسیاری از پیشرفت های صنعتی مثل تولید و بسته بندی امکان پذیر نبود.

به او توضیح دهید همانطور که ربات دومی او نسبت به اولی پیچیده تر بود در جهان هم روز به روز ربات ها پیشرفت میکنند و عجیب و پیچیده تر میشوند.

همینطور فیلم ها و مطالب گوناگون در زمینه رباتیک را در اختیارش بگذارید. اگر علاقه اشتیاق و سوال های زیادی در این مورد داشت حالا زمان این است که او را در کارگاه های رباتیک ثبت نام کنید.

کودک را مجبور به یادگیری علم رباتیک نکنید

جا دارد که اینجا به شما پدر و مادر های عزیز گوشزد کنیم اگر فرزند شما به یادگیری علم رباتیک علاقه نداشت اما از بازی کردن با ربات ها لذت میبرد هرگز نباید او را سرزنش کنید. به هر حال دنیای ربات های اسباب بازی برای کودکان بسیار جادویی و جذاب است و لذت بردن از بازی ها اولویت اول زندگی اوست. شاید استعداد او در زمینه دیگری غیر از رباتیک نهفته است و ربات ها را صرفا برای بازی ترجیح میدهد پس این لذت جادویی را هرگز از او دریغ نکنید.

دنیای ربات ها