کودکان و تکنولوژی

علاقه کودکان به تکنولوژی غیر قابل انکار است. یکی از نگرانی های خانواده های امروزی تمایل بیش از حد فرزندانشان به استفاده از گوشی های هوشمند است که چندان بیراه هم نیست ، چرا که تاثیرات منفی بسیار زیادی بر کودکان میگذارد.

تاثیرات منفی استفاده از موبایل و تبلت بر کودکان:

  • یکی از مشکلاتی که برای کودکان به وجود می آید اضافه وزن است. زیرا طی استفاده بیش از حد کودک از موبایل و تبلت فعالیت فیزیکی او را به شدت کاهش میدهد.
  • مورد دیگر کاهش ارتباطات اجتماعی و هوش هیجانی کودک است که منجر به انزوای کودکان میشود.
  • همچنین در استفاده مداوم از گوشی و تبلت آن ها وارد جهانی میشوند که از دنیای کودکانه بسیار دور است. چیزهایی را  میبینند که نباید و به این ترتیب در رشد ذهنی و فکری آنها اختلال ایجاد میکند و اغلب دچار بلوغ زود هنگام میشوند.

چگونه ارتباط کودکان با گوشی موبایل را قطع کنیم؟

چگونه ارتباط کودکان با گوشی موبایل را قطع کنیم؟

با وجود تمام این نگرانی هایی که پدر و مادر ها در رابطه با تاثیر تکنولوژی بر فرزندانشان دارند این امر غیر قابل انکار است که نمیتوانیم ارتباط کودکان را به طور  کامل با موبایل و تبلت قطع کنیم!

همه ما در اطرافمان کودکان نوپایی را دیده ایم که بدون هیچ آموزشی موبایل هارا در دست میگیرند، صفحه را لمس و قفل آن را باز میکنند. موسیقی پخش میکنند،تماس ها را پاسخ و بازی های ساده را میتوانند انجام دهند. این عملکرد کودکان بیانگر این است که تکنولوژی در حال تبدیل شدن به آگاهی ذاتی انسان میشود.

با اندکی تامل میتوانیم درک کنیم که غریزه انسان در حال تغییر و جهش است و تکنولوژی به بخشی جدا نشدنی از زندگی بشر تبدیل شده است. پس امکان قطع ارتباط کامل کودکان با  آن امکان ناپذیر است.

الگوی مناسبی برای فرزندمان باشیم!

استفاده خود از تلفن همراه را مدیریت کنید

طی تحقیقاتی که  سال 2020  انجام شد حاکی از آن بود که 56 درصد والدین زمان زیادی را صرف کار با موبایل خود میکنند. 10 درصد هم گفته اند حداقل گاهی اوقات هنگام گذرندان وقت با فرزندان خود حواسشان به تلفن همراهشان پرت میشود.

اگر شما هم جزء این دسته از والدین هستید چگونه انتظار دارید که فرزندتان رفتار شما را انعکاس ندهد! پس در اولین قدم استفاده خود را از موبایلتان مدیریت کنید.

چگونه ارتباط کودکمان با تکنولوژی را مدیریت کنیم؟

برای استفاده کودک از موبایل و تبلت زمان تعیین کنید و  زیر نظر خودتان بخش هایی را در اختیارش بگذارید که از دنیای کودکانه فرزندتان خارج نباشد.

ربات های اسباب بازی رابط مناسب کودکان با تکنولوژی هستند!

ربات های اسباب بازی موجوداتی تخیلی هستند که زنده شده و به زندگی کودکان راه پیدا کرده اند و دوست و همبازی آنها شده اند.میتوانند رابط تربیتی بین والدین و فرزندان باشد و با برنامه هایی که به آنها داده میشود چیز های زیادی را به کودکان  آموزش دهند.

آنها را به بازی های جذاب و پر تحرک دعوت کنند و موجبات سلامت جسمی رو حی کودک را فراهم کنند. امروزه با توجه به تنوع زیاد ربات های اسباب بازی با اندکی بررسی نیاز ها و رفتار های کودکتان میتوانید ربات هایی را برای آنها انتخاب کنید که علاوه بر  فراهم کردن سرگرمی و نشاط به نقاط ضعف کودکان تمرکز کرده  و از طریق تعامل مناسب آنها را به نقطه قوت تبدیل کند.

از این جهت امروزه داشتن یک دوست رباتی در زندگی هرکودکی لازم و ضروری است و این ارتباط، خود  منجر به تبدیل  مضرات  استفاده کودک از تکنولوژی به اتفاقات مثبت است.